1o ΕΠΑΛ ΚΟΡΩΠΙΟΥ

  • Μεγαλύτερο μέγεθος γραμματοσειράς
  • Προκαθορισμένο μέγεθος γραμματοσειράς
  • Μικρότερο μέγεθος γραμματοσειράς
Αρχή

Χριστουγεννιάτικο Project Τμ. Γ? Υγείας Βρεφονηπιοκομίας

Το τμήμα Γ? Υγείας Βρεφονηπιοκομίας είναι προνομιούχο σε ότι αφορά την συμμετοχή των μαθητών στο εορταστικό πνεύμα ? ιδιαίτερα αυτό των Χριστουγέννων.

Τα εργαστηριακά μαθήματα που περιλαμβάνονται στο αναλυτικό πρόγραμμα του τμήματος (Τεχνικά Εποπτικά Μέσα, Οργάνωση Παιδαγωγικών Τμημάτων, Μουσικοκινητική και Αισθητική Αγωγή) βοηθούν πολύ σ? αυτό. Έτσι, φέτος, από νωρίς, από τις 15 Νοεμβρίου 2012 ? του αγίου Φιλίππου, που ανοίγει το σαρανταήμερο των Χριστουγέννων, προγραμματίσαμε ένα μεγάλο Χριστουγεννιάτικο Project με κατασκευές και δραστηριότητες.

Οι στόχοι του Project ήταν να βοηθήσει τις μαθήτριες να:

  • Να κατασκευάσουν μόνες τους και με καθοδήγηση ό,τι θα χρειαστούν για την γιορτινή όψη του χώρου ενός Παιδικού Σταθμού
  • Να επιλέξουν υλικά από τη φύση ή άχρηστα υλικά που δεν κοστίζουν
  • Να διδαχθούν, να ασκηθούν και να αναπτύξουν νέες τεχνικές και κατασκευαστικές τεχνοτροπίες
  • Να εξασκήσουν τους λεπτούς χειρισμούς τους
  • Να βελτιώσουν την κατανόηση της έννοιας του χώρου
  • Να αποκτήσουν γνώσεις o Να αναπτύξουν την φαντασία τους
  • Να δημιουργήσουν και να χαρούν από τις δημιουργίες τους

Τα προσδοκώμενα αποτελέσματα του Project ήταν να είναι σε θέση οι μαθήτριες του τμήματος ΓΥΒ μετά την ολοκλήρωση του να οργανώνουν την πλήρη διακόσμηση ενός τμήματος Παιδικού Σταθμού, επιλέγοντας κατάλληλες δραστηριότητες και παράλληλα εργαστήρια όπου θα πρωτοστατούν τα μικρά παιδιά δουλεύοντας είτε ατομικά είτε σε μικρές ομάδες. Επιπλέον, να είναι σε θέση να επιλέγουν δράσεις κατάλληλες που θα οδηγήσουν σε μία Χριστουγεννιάτικη γιορτή με την αβίαστη συμμετοχή των παιδιών.

Το Project περιλάμβανε:

  • Κολλάζ με χαρτί από περιοδικά και εφημερίδες για την κατασκευή δυσδιάστατων κεριών
  • Ζωγραφική σε μεγάλες επιφάνειες - ταμπλώ με ακρυλικά χρώματα για την διακόσμηση διαδρόμων
  • Χαρτοδιπλωτική ? Origami για να κατασκευάσουμε Χριστουγεννιάτικο καλαθάκι ? αστέρι
  • Ζύμωμα με αλμυρή ζύμη και κουπ-πατ (αλεύρι και αλάτι - που σκληραίνει χωρίς ψήσιμο) για την κατασκευή χριστουγεννιάτικων στολιδιών που βάφονται και διακοσμούνται
  • Κατασκευή στεφανιών με υλικό από τη φύση για τη διακόσμηση τοίχου και πόρτας
  • Χαρτοκοπτική ? Χαρτοκολλητική για να κατασκευάσουμε Χριστουγεννιάτικες γιρλάντες (τεσσάρων ειδών: με χαρτί κανσόν, με χαρτί γκοφρέ, με καραμέλες, με υλικό από τη φύση ? κλαδιά πεύκου και κυπαρισσιού)
  • Χαρτοδιπλωτική ?Χαρτοκοπτική για να δημιουργήσουμε νιφάδες χιονιού
  • Δημιουργία στολιδιών και κηροπήγιων με πορτοκάλια και γαρύφαλλα
  • Φτιάχνουμε μπάλες για το Χριστουγεννιάτικο δέντρο με αλουμινόχαρτο και χρυσόσκονη
  • Χαρτοδιπλωτική περιοδικού για να δημιουργήσουμε επιτραπέζιο χάρτινο δέντρο Χριστουγέννων
  • Χαρτοκοπτική ? Χαρτοκολλητική για να κατασκευάσουμε Χριστουγεννιάτικες ευχετήριες κάρτες

Και ταυτόχρονα με το κατασκευαστικό μέρος:

  • Ασκηθήκαμε σε μικρές ρυθμικές και κινητικές φόρμες που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για ένα Χριστουγεννιάτικο Δρώμενο με μικρά παιδιά.
  • Ξαναθυμηθήκαμε τα Χριστουγεννιάτικα τραγούδια που ξέρουμε από παιδιά και τα εμπλουτίσαμε με νέα.
  • Μεταμφιεστήκαμε σε δώρα Χριστουγέννων και τα αναπαραστήσαμε με σωματική έκφραση και γλώσσα του σώματος με μουσική και ήχους που παράγει το σώμα
  • Δουλέψαμε σε τρεις μικρές ομάδες των 6-7 μαθητριών, που δημιούργησαν τρεις μικρές ολοκληρωμένες Χριστουγεννιάτικες παραστάσεις δικής τους έμπνευσης και σκηνοθεσίας.

Το αποτέλεσμα αυτής της εκτενούς και συνεχούς διεργασίας μας έφερε πιο κοντά και μας δημιούργησε την επιθυμία να προβάλλουμε την δουλειά μας στους υπόλοιπους συμμετέχοντες στην εκπαιδευτική διαδικασία ? πρώτα μέσα στο σχολείο και μετά στους γονείς.

Έτσι, με την άδεια και την συμπαράσταση του Διευθυντή του σχολείου κου Στιβαχτή Γ., διακοσμήσαμε τον κεντρικό διάδρομο αλλάζοντας ?έστω και προσωρινά - την όψη του χώρου αλλά και τη διάθεση μαθητών και καθηγητών.

Για ότι αφορά τους γονείς των μαθητριών του τμήματος ΓΥΒ, αυτοί έχουν κληθεί σε μία απογευματινή συνάντηση του τμήματος, την Πέμπτη 20.12.2012, με στόχο τη γνωριμία, την ενημέρωση, την επικοινωνία και την ανταλλαγή πληροφοριών ώστε να δημιουργηθεί μια σχέση εγγύτητας και αλληλοϋποστήριξης.

Ταυτόχρονα στο μάθημα της Λογοτεχνίας Προσχολικής Ηλικίας διαβάσαμε βιβλία με Χριστουγεννιάτικο περιεχόμενο, κάποια από τα οποία απευθύνονται σε παιδιά προσχολικής ηλικίας και κάποια για τον προβληματισμό των ίδιων των μαθητριών.

Και επειδή Χριστούγεννα χωρίς δώρα δεν γίνεται, αποφασίσαμε να χαρίσουμε ο ένας στον άλλο το καλύτερο, το θετικότερο πράγμα που σκέφτομαι για αυτόν. Έτσι, την τελευταία μέρα των μαθημάτων, η κάθε μαθήτρια θα λάβει ένα επίσημο έγγραφο στο οποίο θα έχουν καταγραφεί όλα τα θετικά που οι συμμαθήτριές της αναγνωρίζουν σ? αυτήν και θα το πάρει μαζί της να της δίνει κουράγιο και δύναμη.

Καλά Χριστούγεννα

Μαρία Σφέτκου

 
«  Απρίλιος 2017  »
ΚυΔεΤρΤεΠέΠαΣά
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30